O nas

Witamy!

Nasze przedszkole funkcjonuje przez cały rok z uwzględnieniem przerwy wakacyjnej.
Czas pracy wynosi 9 i pół godzin codziennie, tj. poniedziałku do piątku w godzinach
od 6.30 do 16.00.

Szczegółową organizację pracy naszego przedszkola określa ramowy rozkład
z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy oraz oczekiwań rodziców.

Cele i zadania

Działania wychowawcze i edukacyjne nauczycieli koncentrują się w szczególności na:

  • zapewnieniu opieki i wspomaganiu rozwoju dziecka
  • uwzględnieniu indywidualnych potrzeb
  • trosce o zapewnienie równych szans
  • umacniania wiary we własne siły
  • możliwości w osiągnięciu sukcesu
  • stwarzanie warunków do rozwijania samodzielności
  • rozwijaniu wrażliwości moralnej
  • kształtowanie umiejętności obserwacji, ułatwianiu rozumienia zjawisk zachodzących w otoczeniu przyrodniczym, społecznym, kulturowym i technicznym
  • rozbudzania ciekawości poznawczej, zachęcaniu do aktywności badawczej i wyrażania własnych myśli i przeżyć
  • rozwijaniu wrażliwości estetycznej, tworzenie warunków do rozwoju wyobraźni, fantazji oraz ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej
  • zapewnieniu warunków do harmonijnego rozwoju fizycznego i zachowań prozdrowotnych

 

Realizujemy cele i zadania określone w Ustawie o Systemie Oświaty oraz przepisach wydanych na jej podstawie, koncentrując się na:

  • wspomaganiu i ukierunkowaniu rozwoju dziecka z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami.
  • udzielaniu dzieciom pomocy psychologiczno – pedagogicznej
  • umożliwieniu dzieciom podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej
  • sprawowanie opieki nad dziećmi odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości
  • współdziałaniu z rodziną – wspomaganie w wychowywaniu, rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka oraz przygotowaniu dziecka do nauki szkolnej

Powyższe zadania realizujemy w ramach następujących obszarów edukacyjnych:

  • poznawanie i rozumienie świata i siebie
  • nabywanie umiejętności poprzez działanie
  • odnajdywanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej
  • budowanie systemu wartości